Urząd Regulacji Energetyki

https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/edukacja-i-komunikacja/publikacje/seria-wydawnicza-bibli/konsument-na-rynku-ene/2177,Zalacznik-I-Wzor-kwestionariusza.html
2021-12-08, 20:39

Załącznik I: Wzór kwestionariusza

Grupa Robocza ds. Odbiorców Detalicznych
Kwestionariusz dotyczący procesu zmiany sprzedawcy
13-04-2005

1. Przegląd sytuacji przed uwolnieniem rynku

Istnienie taryf regulowanych dla użytkowników końcowych, częstotliwość odczytu liczników i fakturowania, przyjęte sposoby płatności, prawo własności liczników, harmonogram uwalniania rynku.

2. Zmiana sprzedawcy

  • Opis procesu: W jaki sposób proces zmiany sprzedawcy jest rozpoczynany, z kim kontaktuje się odbiorca, jakie są następne kroki?
  • Opis procesu znajdowania nowego źródła dostaw, zmiany sprzedawcy albo rezygnacji/ wypowiedzenia umowy. (Prosimy opisać proces zmiany sprzedawcy przez odbiorców przyłączonych do sieci dystrybucyjnej, tzn. gospodarstwa domowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa)
  • Częstotliwość odczytu licznika i fakturowania
  • Dostęp do szacunkowych wartości zużycia i ich wykorzystanie w procesie zmiany sprze dawcy
  • Przyjęte sposoby płatności
  • Czas realizacji zmiany sprzedawcy

3. Wymagania pomiarowe

  • Wymagania pomiarowe wobec odbiorców przyłączonych do sieci dystrybucyjnej
  • Wykorzystanie profili zużycia (rodzaj stosowanych profili zużycia)
  • Wdrażanie nowych technik opomiarowania i ich wpływ na proces zmiany sprzedawcy

4. Elektroniczna Wymiana Danych (EDI)

  • Jakie systemy są stosowane w celu wymiany danych pomiędzy sprzedawcami a dystry butorami? (ponieważ dla umożliwienia zmiany sprzedawcy przez większą liczbę odbiorców konieczne jest zainstalowanie systemów elektronicznej wymiany danych)
  • Podstawowe informacje w bazie danych (numer punktu dostawy, moc umowna itd.)
  • Informacje udostępniane i podlegające wymianie między odbiorcami i sprzedawcami

5. Przeszkody w procesie zmiany sprzedawcy

  • Czy pobierane są opłaty za zmianę sprzedawcy?
  • Czy istnieją przepisy lub inne regulacje mające na celu wstrzymanie lub spowolnienie procesu zmiany sprzedawcy?
  • Czy zgłaszane są tzw. złe praktyki stosowane przez przedsiębiorstwa w celu wstrzymania lub spowolnienia procesu zmiany sprzedawcy?
  • Czy istnieją powody odmowy wyrażenia zgody na zmianę sprzedawcy?
  • Znaczenie zaległego zadłużenia w ocenie wniosku o zmianę sprzedawcy

6. Plany i programy mające usprawnić i ułatwić proces zmiany sprzedawcy

  • Jeśli istnieją projekty lub konkretne plany opracowania procedur zmiany sprzedawcy, prosimy o opisanie ich w skrócie w tym miejscu

7. Poziom aktywności w zakresie zmiany sprzedawcy

  • W jaki sposób jest mierzony i jakie są wyniki?
  • Czy istnieją wyznaczone docelowe poziomy aktywności?

8. Inne zagadnienia ważne w procesie zmiany sprzedawcy

  • Istnienie regulowanych cen dla użytkownika końcowego
Data publikacji: 25.01.2007

Opcje strony