Informacja
Informacja dotycząca skarg odbiorców gazu z Gdańska na złą jakość paliwa
Warszawa, dnia 13 lutego 2008 r. | |
PREZES | |
URZĘDU REGULACJI ENERGETYKI | |
dr Mariusz Swora | |
W nawiązaniu do przekazanych w dniach 5 i 12 lutego br. opinii publicznej informacji w sprawie działań podjętych przez Prezesa URE po skargach odbiorców na wysokie opłaty i złą jakość gazu ziemnego wysokometanowego grupy E, informuję, że zostały podjęte kolejne stosowne czynności wyjaśniające, tym razem dotyczące skarg odbiorców z terenu działania Północnego Oddziału Terenowego URE w Gdańsku.
Po pojawieniu się zapytań i skarg odbiorców z Gdańska, na zawyżone ich zdaniem rachunki za gaz, a także mając na uwadze zainteresowanie lokalnej prasy i telewizji, Północny Oddział Terenowy URE zwrócił się do PGNiG SA Gazownia Gdańska o przesłanie niezbędnych dokumentów i informacji w przedmiotowej sprawie.
Pragnę jeszcze raz przypomnieć, że w sytuacji, gdy odbiorca ma jakiekolwiek zastrzeżenia co do jakości dostarczonego gazu i wysokości rachunku za to paliwo, powinien w pierwszej kolejności dochodzić swoich praw (reklamacji) – na piśmie – od przedsiębiorstwa gazowniczego.
Kolejnym krokiem powinno być skierowanie sprawy do Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Właściwy miejscowo Oddział Terenowy Urzędu Regulacji Energetyki, po wpłynięciu skarg od odbiorców gazu, może jedynie przeprowadzić postępowanie wyjaśniające.
O wynikach wszystkich postępowań prowadzonych przez jednostki urzędu, opinia publiczna zostanie bezzwłocznie poinformowana.
Prezes | |
Urzędu Regulacji Energetyki | |
/-/ | |
dr Mariusz Swora |