Informować, edukować, wspierać odbiorców
Prezes URE wzmacnia instytucję Rzecznika Odbiorców Paliw i Energii
|
Decyzją Prezesa URE 22 kwietnia 2010 r. stanowisko Rzecznika Odbiorców Paliw i Energii zostało wzmocnione i stało się stanowiskiem wieloosobowym.
Zmiany organizacyjne wiążą się z coraz większą liczbą spraw wpływających do Rzecznika. W 2009 roku Rzecznik Odbiorców rozpatrzył ponad dwa i pół tysiąca spraw konsumentów! Jak co roku, najwięcej przekazanych przez odbiorców spraw dotyczyło energii elektrycznej (1 708).
Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii udziela informacji i pomocy odbiorcom paliw gazowych i energii w ich stosunkach z przedsiębiorstwami energetycznymi oraz współpracuje z przedsiębiorstwami energetycznymi, instytucjami i organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony interesów odbiorców. Skargi, pytania i prośby odbiorcy mogą kierować przesyłając je za pomocą poczty tradycyjnej i elektronicznej, telefonując, lub podczas bezpośrednich wizyt u Rzecznika.
Struktura zgłoszonych przez odbiorców tematów w 2009 r.